2013. november 24., vasárnap

Mellkasi hegek, hypopigmentáció

Ebben a topicban a saját személyes problémámat mutatnám be elsőként, később kitérek ismerősök problémáira és tapasztalataira, de először magam vetném górcső alá :)
Az egyik legkellemetlenebb testi problémámról, a hegeimről szeretnék információkat megosztani veletek, hátha más tanul a hibámból és hátha olyan olvasóra lel az írásom, aki esetleg még tanáccsal is tud szolgálni. 

Testem (de főként lelkem) lassan több mint 10 éve szenved a mellkasomon lévő pattanásoktól és azok nyomaitól.

Jelenleg 28 éves vagyok, első emlékem erről a borzalomról gimis korombeli, amikor is a testnevelés órát megelőző átöltözés okozott rendszeresen problémát az öltözőben. Rendszerint a fal felé fordultam amikor levettem a pólómat és amilyen gyorsan csak tudtam átvettem a tesipólómra az aznapi felsőmet.
Mellkasomon valamikor tizenévesen zárt komedók jelentek meg, nagyritkán enyhén piros változatban. Annyira zavartak ezek az egy milliméteres kis "ördögök", hogy menten meg akartam szabadulni amint megáttam, így nyomogatni kezdtem. Kemény fehér tartalom jön ki belőlük.

Körülbelül eme eseménnyel egyidőben bontogattam szárnyaimat minden téren, így akkoriban próbáltam ki a szoláriumot is először (16-17 évesen). Kezdetben úgy festett, hogy szebb lett a bőröm valamivel, leszáradtak a sebek. Később persze rájöttem, hogy ettől csak nagyobb lett a kontraszt a barnult bőr és a hypopigmentált hegek között.
Hypopigmentáció: világosabb foltok a bőrön, melyek akár sebek után maradt világos foltok, pöttyök is lehetnek. Pigmenthiány keletkezik. Ha magától nem múlik el a bőr hosszabb napvédelme után, gyógyítására nincs mód. Egyik formája a vitiligo és un. "napgomba" is- ez utóbbi hatékonyan kezelhető.
Napgomba: Az úgynevezett "napgomba", ami az utóbbi években a szoláriumokban terjed, a felsőtesten kerek, finoman hámló, barnás foltokat okoz, melyek nem viszketnek. Jellegzetessége, hogy napozáskor a fertőzött területeken nem képződik pigment, az elpusztult gombatelepek helyén fehér foltok láthatók, amelyek azonban nyom nélkül gyógyulnak. A kórokozó a hajas fejbőrön is előfordul, onnan a bőre kerülve okozza a fertőződést. Bővebb info ITT.
Vitiligo:  Magyarul (szerzett) pigmenthiánynak, foltos festékhiánynak vagy bőrfestékhiánynak nevezhetjük, Bővebb info ITT.

Akkoriban ha fotót készítettem magamról, nyaktól lefele levágtam a testem a képekről, nehogy kiderüljön a dekoltáltlan pólók alatti turpisság. 
Korán növő mellekkel rendelkezem, melyek már akkor szép példányok voltak :) , ám sajnos egyetlen szép nagyobb kivágású dekoltált pólót vagy ruhát sem vehettem fel legnagyobb bánatomra. 
Az utolsó gimis emlékem, melyhez a hegek társulnak az a szalagavatós tánc volt. Spanyol táncot mutattunk be és saját ruhát csináltattunk az egész osztálynak. Persze a ruha mélyen V dekoltált volt, így esélyem sem volt teljesen elrejteni a "titkomat". Szerencsémre kicsit összébb varrathattam a dekoltázst a varrónővel.

Ezt követően minden élményem, melyben a mellkasom kivillanhatott árnyékolt és kellemetlen volt számomra. (A mai napig nem mutogatom szex közben magam elölről és korábban sem volt ez másképp. Eleinte pólóban (néha csak melltartóban) szexeltem.


A gimiben levő hegeim száma mára durván hatványozódott és nagyobb területet foglalnak el az akkorihoz képest: korábban csak a melleim teteje, nagyjából a dekoltázsom alja volt érintett terület, mára már a dekoltázsom tetejéig, a kulccsontomig is felnyúlik a heges terület. Íme a mellkasom most: 

látható, hogy sok a friss, pirosas seb illetve a fehér foltok (hypopigmentált foltok)


közelebbről, néhol kráterek is látszanak :(



távolabbról

Soha senki nem fogta meg  kezem és vonszolt el bőrgógyászhoz egészen a mai napig sem. Életemben először mutattam meg idén egy bőrgyógyásznak aki rávágta prurigó.
(Prurigo info ITT

prurigo

Felírt két havi gyógyszer adagot, és gyógyszertári kikeverős krémet majd ismételt megtekintést kért. Mondanom sem kell, egy hét után abbahagytam a krémezést és a gyógyszert is, mert alaposan kiinformáltam magam a prurigó terén és az én problémám bizony nem ez.  A prurigó kiütés (mely egyik legfontosabb tünete a viszketés), nekem pedig kinyomható(!) pattanásaim vannak és egyáltalán nincs viszketés. Ebből kifolyólag úgy éreztem ez óriás baki volt a doktornő részéről( MÁV kórház) így vissza sem mentem hozzá.
Persze a mai napig síránkozok, hogy nekem senki nem akar segíteni, persze ha végre kézbe venném a dolgokat lehet könnyebben menne, de mivel mondhatni anya nélkül nőttem fel, így hiányolom és sértve érzem magam, hogy nem segít megoldani senki a problémámat. Nem beszélve az anyagi vonzatairól, melyeket úgysem tudnék kifizetni ha lézerről, dermarollerről vagy bármilyen megoldásról is legyen szó. :( 

Mára (a rengeteg internetes kutatásnak és további testi tüneteimnek köszönhetően) 95%-ra lefogadom, hogy hormonálisan vannak jelen ezek az undok komedók a testem bizonyos területein:
1. számú (főhadi)szállásuk: mellkasom
2. számú törzshely: háton alkalmanként előjönnek és jól hadba szálluk velük látatlanul a körmeim segítségével( főként ha fürdők, akkor a dudorok mellett pici belevájom a körmöm a bőrömbe és hopp már ki is fordult némi sebhelyet maga mögött hagyva az ellenség.
3. számú hely: combok elöl, néha hátul elvétve pár
4. számú hely: főként felkar, nagyon ritkán alkar (volt olyan év hogy olyan sötét hegek díszelegtek a karomon nagyszámban(15-25 db), hogy szinte senki nem hagyta szó nélkül :( Én meg persze hárítottam, hogy csak kivakargatom stb és persze nyáron hopsszúujjút felvenni képtelenség, így eltakarni sem tudtam. :(
5. számú hely: arcomon elvétve 5-8 db átlagosan. Ezeket is kinyomkodom, a halántékaimon 1-2 krátert már sikeresen képeztem, mely a nyári fényben gyönyörűen látszik, nem beszélve a fotókról :(

A hormonális problémámat a következő dolog erősíti meg bennem: a melleim az ovulációt követően olyan szinten bedurrannak, hogy szoros melltartó nélkül aludni képtelen vagyok a menstruációs vérzés 2. napjáig, amikor is végre enyhül, majd teljesen elmúlik a gyulladás, egészen a következő ovulációig. (Az ovuláció (a latin ovum, tojás szóból ered) magyarul peteérés, az érett petesejt kilökődése a petefészekből. Az embernél a menstruációs ciklus közepén, általában a 14. napja körül történik.) Bővebb információ ITT.

A cikkből kiderül, hogy az ovulációkor progeszteron illetve ösztrogén termelődik, feltehetően ettől durrannak be az emlőmirigyek. Az utóbbi 5 évben pár alkalommal már előfordult ilyen jellegű mellgyulladás, amikor is roham tempóban felkerestem egy orvost (nőgyógyász, mammográfia stb) ahol megállapították hogy mirigydús állománnyal rendelkezem. Köszi. Ettől már nem is fáj és véletlen sem az az első gondolatom az ismételt gyulladáskor amikor óriás csomókat tapintok ki a mellemben, hogy tuti nem daganatról van szó. Mindenki arra gondolna először, hogy rosszindulatú daganat, mellrák. Egy szó mint száz, nekem sajnos meg kell állnom hogy orvoshoz rohanjak és el kell fogadnom, hogy "mirigydús az állomány".

Ha valaki tud jó áron Budapesten olyan nőgyógyászt aki a végére jár ilyen problémáknak, kérem ne habozzon megírni a doktor nevét :)

Mit javasoltok mellkasi hegeim kezelésére, eltüntetésére? 




3 megjegyzés:

  1. Aviva torna.. Szinte mindenben segít, ami a hormonokkal kapcsolatos. http://avivamodszer.hu/toth-livia
    Én nála tanultam meg a módszer alkalmazását. Sok sikert :)

    VálaszTörlés
  2. Szia.Nekem az egèsz hàtam nagyon csùnya...màr több mint 10ève szenvedek,nem megyek strandra sem pedig szeretnèk...pàrkapcsolatokat is nehezen alakìtok ki ez miatt.Fèlek ha meglàtjàk megundorodnak tőlem.Nem tudom eltüntethető e.

    VálaszTörlés
  3. Szia. Pont ugyanez a problémám, az önértékelésem teljesen taccsravágta, tönkretett. Sikerült helyrehoznod a bőröd?

    VálaszTörlés